Hlavní menu

ZŠ TGM Borohrádek
  • Volný den 30.04.2019 od 00:00
1 2 3 4 5

« Předchozí měsíc duben 2019 Další měsíc »

Podporují nás

AVEPO SECA Lesy ČR Město Borohrádek Stříž

Probíhá...

Dpučování žáků škol

Zahraniční jazykově-vzdělávací pobyt pro žáky

Zásluhou projektu Chceme více znát v rámci Výzvy č. 56 mohli žáci vycestovat do Anglie.

V druhém listopadovém týdnu si mohlo dvacet žáků naší školy vyzkoušet, jak zvládnou svoje znalosti anglického jazyka využít v praktickém životě. Procvičovali jazyk v anglických rodinách, kde byli ubytováni, při nakupování a po tři dny rovněž ve škole s rodilým mluvčím. Počasí bylo typicky londýnsky deštivé, trápily nás i zdravotní potíže, ale přesto budeme mít na Londýn krásné vzpomínky.

Iva Přibylová

Ohlasy žáků

Anglická rodina byla skvělá, byli hodní, povídali jsme si s nimi i legrace s nimi byla. Měli psa Buddyho, rády jsme si s ním hrály. Kdybych měla možnost jet znovu, chtěla bych do té samé rodiny. Britská škola byla suprová. Měli jsme učitele jménem Mo. Dělali jsme s ním různé projekty, povídali si s ním. Ve škole jsme strávili tři skvělé dny. Dokonce se Mo pokusil říci pár slov česky, šlo mu to. Každý den jsme autobusem jezdili po anglických památkách. Navštívili jsme Windsor Castle, Stonehenge, muzeum Madame Tussaud´s, viděli jsme Big Ben, Tower Bridge, Buckingham Palace, the Houses of Parliament. Z Londýna mám zážitky na celý život. Poznala jsem tam nové lidi, naučila jsem se pár věcí od anglické rodiny.

Karolína Urbánková

Cesta do Londýna trvala sice dvacet hodin, ale utekla rychle, takže mi to ani nepřišlo. Tunelem jsem jela poprvé. Byla jsem ráda, že jsme mohli zůstat v autobuse a nemuseli jsme nikam chodit. Když jsme přijeli do rodin, tak jsem nebyla zklamaná, ale ani nadšená. Jejich dům byl docela malý, my jsme bydleli v přízemí. Členové rodiny vyznávali hinduismus, takže všude po domě měli vystavené různé postavičky a obrazy, které se k tomu vztahují. Londýn se mi moc líbil. Sice jsem tam už jednou byla, ale líbilo se mi tam stejně jako poprvé.Nejhezčí bylo muzeum Madame Tussaud´s. Překvapilo mě, že tam nebylo ani moc lidí. Jediné, co se mi nelíbilo, bylo metro. Tam naopak bylo lidí hodně a hrozný chaos. Byla to skvělá příležitost naučit se lépe anglicky a k tomu i poznat Londýn.

Veronika Karásková

V Anglii se mi moc líbilo. Byla to skvělá zkušenost a naučili jsme se tam více anglicky. Rodinu jsem měla skvělou. Měli jednoho psa, ale žádné děti. Snídaně jsme měli v podobě mléka, cornflaků a džusu každý den, což mě trochu mrzelo - každý den to stejné. Ke svačině nám dávali tousty, chipsy a malou sušenku s vodou. Večeře mi moc chutnaly. Další věc, která mi trochu vadila, byla, že se s námi rodina moc nebavila. Navštěvovali jsme různé památky a zajímavá místa a to se mi moc líbilo. Hodně času jsme strávili v autobusu a někdy jsme jeli i metrem. Měli jsme také celkem devět hodin výuky anglického jazyka s učitelem, který byl naprosto úžasný. Dělali jsme různé prezentace, divadlo, psali jsme historky a hráli hodně her. Cesta tam i zpět trvala dlouho, ale uteklo nám to, když jsme si pouštěli filmy a v noci i trochu spali. Do Anglie bych se chtěla rozhodně ještě alespoň jednou podívat. Strašně se mi tam líbilo.

Iva Houštěková

Cesta do Londýna byla dlouhá, ale stála za to. Do Londýna jsem jeli společně s dalšími dvěma školami, se kterými jsme byli dobrá parta. Když jsme dojeli do Londýna, vyzvedly si nás rodiny. V rodině se mi líbilo, byli jsme ubytováni v hezkém prostředí s milými a příjemnými lidmi. Domluva nebyla problém. S rodinou jsme se bavili hlavně v autě při cestě do školy. Škola byla spíš knihovna se třídami, kde nás učil anglický učitel. Výuka byla hravá a mě osobně bavila. Myslím si, že jsem se i přiučila. Po "škole" jsem jeli na výlety - Buckingham Palace, Westminster Abbey, Windsor Castle, London Eye, ze kterého byl krásný výhled na Londýn. K výletům patřila i plavba po Temži. Mně osobně se nejvíc líbilo muzeum Madame Tussaud´s. Pobyt byl zakončen v Primarku. Cesta zpět byla spíš pohodová, všichni odpočívali.

Adéla Vacková

Chtěla bych se s vámi podělit o svoje zážitky ze školního zájezdu do Londýna. Jeli jsme dvacet hodin autobusem. Cesta byla docela v pohodě, ale ke konci to už bylo zdlouhavé. První den jsme jeli lodí po Temži. Hned poté jsme šli cestou kolem Big Benu do muzea Madame Tussaud´s. Tam to bylo úplně úžasné, to bylo podle mě to nejlepší na celém zájezdu. Potom jsme jeli na místo, kde nás čekaly rodiny. V naší rodině byli Indové a nejspíš vegetariáni, takže jsem tam měla hlad:-) Další dny jsme byli ve škole a tam to bylo pěkné. Po třech hodinách výuky jsme jeli navštěvovat další památky v Londýně. Další památka, která mě zaujala, byl Stonehenge. Poslední den jsme byli na Londýnském oku. Já jsem na něj nešla, ale říkali, že to bylo pěkné.

Kateřina Kubová

Bydlení bylo příjemné, v příjemné společnosti i příjemné domácnosti. Co se týče stravy, tak se dá říct že mi chutnalo vše až na sendviče, ale to je individuální. Paní  Kennedy byla příjemná a také chápavá vůči našim chybám v jazyce. Když jsme něco řekli špatně, jen se pousmála a opravila nás. Učitel Mo byl velmi vtipný, chytrý a trpělivý. Učili jsme se zábavnou formou, což se naší třídě včetně mě zamlouvalo. Ve škole byla příjemná atmosféra s příjemnými zaměstnanci. Odnesl jsem si dost nových frází  i výslovnost slov. V Anglii se mi líbila ta spousta lidí, cestovní a turistický ruch města Londýna a muzeum voskových figurín Madame Tussaud´s. Byli jsme snad na každé památce v Londýně  a všude se mi i líbilo. Nejvíce se mi  z tohoto jazykového výletu líbilo London Eye a Madame Tussaud´s a hlavně, že jsem potkal nové lidi a novou kulturu.

Adam Fresser

Jako největší zážitek beru asi školu, do které jsme měli možnost chodit. Nejen že to bylo skvělá zkušenost, ale byla to i motivace dále se vzdělávat v anglickém jazyce. Stejně beru i pobyt v rodinách. Dále jsme dost chodili po památkách, ze kterých mě ohromně zaujal Big Ben. Mimo Londýn se mi líbil Stonehenge - už jenom kvůli  své záhadnosti.

Vojtěch Cikán

Když jsme dojeli do Londýna, byl to krásný pohled. Strašně jsem se těšila, vždy jsem tam chtěla jet a se školou jsem se tam dostala. Navštívili jsem skoro všechny památky - Buckingham Palace, Stonehenge, Windsor, Hampton Court Palace, Westminster Abbey, Houses of Parliament, Downing Street, Trafalgar Square, Eton College, Tower Bridge, Globe Theatre, Cutty Sark… Měli jsme plavbu lodí po řece Temži a Greenwiche. Při projížďce lodí jsme na dálku viděli Big Ben, podplouvali jsme pod Tower Bridgem, poté jsme viděli London Eye. Po nějakém procházkovém dnu jsme šli do muzea Madame Tussaud’s, což je muzeum voskových figurín. Velice se nám to líbilo. Byli jsme buď po dvou, třech i po čtyřech lidech v rodinách ubytováni. Rodiny na nás byly velmi milé a moc jsme si s nimi popovídali. Byli moc milí a hodní. Večeře jsme měli hrozně bohaté a výborné. Každé ráno nás vozili na meeting point, kde jsme se všichni scházeli. Posléze jsme šli do školy. Byla to knihovna, kde byly nějaké ty učebny. Ve škole jsme byli tři hodiny od 9:00 do 12:00. Měli jsem skvělého učitele, který uměl trochu mluvit česky. Dělali jsme plakát na téma šikana, rasismus, globální oteplování, nekouřit a nepít. Naše plakáty se nám velice povedly. Když jsme měli plakáty hotové, dělali jsme strašidelné příběhy. Podle mého se nám v té škole velice dařilo a všichni jsme se skvěle domluvili. V této škole jsme udělali rozhovor do České televize. Konec zájezdu jsme zakončili projížďkou na Londýnském oku. Viděli jsme na celý Londýn, krásný pohled. Nakonec jsme si byli užít v Primarku. Vrátila bych se klidně do Londýna znovu. Lepší to být už nemohlo. Bylo to úžasné a děkuji, že jsem se toho všeho mohla zúčastnit.

Nikola Bártová

Pětidenní pobyt v Anglii byl pro mě velkým zážitkem. Cesta tam sice trvala dlouho, ale těšil jsem se na vše, co mě čeká. Do Londýna jsme přijeli v úterý ráno a celý den jsme věnovali prohlídkám památek, plavbě po Temži a teprve v pozdních večerních hodinách jsme se dostali do rodin, kde jsme byli ubytování. Já jsem bydlel u manželů středního věku. V této rodině jsme byli tři. V domě žila ještě jejich dcera a babička. Lze říci, že rodina byla velice klidná a tichá, ubytování bylo na úrovni. S jídlem jsem byl spokojen, jenom lazaně mně nesedly :). V jazykové škole se mně líbilo. Způsob vyučování se mně zdál zábavný. Měl jsem radost, že jsem z velké části rozuměl. Překvapila mě velká knihovna, kterou tato škola má. Ze všech náštěv kulturních, historických, zábavných center a objektů se mi nejvíce líbil Tower Bridge, Windsor a London Eye. Jsem rád, že jsem viděl i sídlo královny (Buckinghamský palác). Škoda, že jsem neviděl královnu :) Pět dní uteklo moc rychle, škoda jen, že jsme neměli lepší počasí.